Ik durf het risico wel aan!
een integrale en praktische kijk op risicomanagement : visie en vaardigheid voor de mkb-adviseur
Jaap Zijlstra
Auteur:
Uitgegeven:
[Deventer], 2014
Uitgeverij:
Taal:
Nederlands
Verschijningsdatum:
28 november 2014
(Overige) personen
Secundaire auteur:
Indeling
Medium:
Boek
Fictie / Non-fictie:
Non-fictie
Trefwoord(en):
SISO:
Overige onderwerpen (366.49)
NUR:
Management algemeen (801)
Codes
ISBN:
978-94-627-6029-5
EAN:
9789462760295
ASW:
Wetenschappelijk boek
Technische gegevens
Formaat (hoogte):
25 cm
Omvang:
244 pagina's
Met illustraties
Bindwijze:
Ingenaaid
Bibliografische annotatie
Oorspronkelijke uitgave: Nieuwveen : Attrakt, 2011. - Met literatuuropgave.
Annotatie
Informatief boek voor ondernemers in het MKB over risicomanagement.
Flaptekst
Het financiële landschap is ingrijpend veranderd en de vraag 'hoe je je kunt onderscheiden van andere financiële adviseurs' is meer actueel dan ooit tevoren. Dit boek geeft je praktische handvatten en helpt je bij het professionaliseren van je advies. Risicomanagement staat hoog op de agenda! Toch krijgt risicomanagement in de praktijk onvoldoende handen en voeten en ontbreekt het aan vaardigheden om risicobewustzijn te verhogen en echt vanuit de klant te denken. Daarom dit boek: een unieke combinatie tussen een praktische risicomanagementaanpak én persoonlijke coaching op vaardigheden. Je kunt immers een 'master' zijn qua vakinhoudelijke kennis, maar als je het niet goed voor het voetlicht weet te brengen heb je nog niets. Aan de hand van een stappenplan worden in het boek praktische aandachtspunten vanuit risicomanagement belicht en worden direct bruggen gemaakt naar de dagelijkse activiteiten.

Daarbij wordt op een plezierige en persoonlijke wijze aandacht gegeven aan je vaardigheden, gedrag, 'persoonlijk risicomanagement' en commercieel leiderschap. Als financieel deskundige ben je een gesprekspartner voor verschillende typen klanten. Jouw inhoudelijke deskundigheid is niet altijd een garantie voor de acceptatie van je adviezen en bepalen maar voor een deel jouw succes. Steeds belangrijker ben jij als persoon, met jouw eigen communicatieve vaardigheden en talenten.

Na het toepassen van de inzichten uit dit boek creëer je meerwaarde in je dienstverlening en realiseer je meer winst voor jezelf en je klant.
Literaire adressenbank
Uitgever
Delen